SILENT READER(s)

Saturday, August 20, 2011

Flashback Ramadhan-Syawal

Holla . Salam sejahtera wahai pembaca yang setia lagi budiman yang dikasihi lagi disanjungi .
Cewah , ayat budak skema teramat .

Di hari raya ,
Tak payah cakap , aku tau aku paling comel , kuangkuang
Terkenang daku kepada si dia ,
Kampung ku indah nun jauh di sana ,
Ayah serta bondaku ~
*nyanyi dengan suara katak >.< haihh , bila la , suara aku nak kembali pulih macam dulu ,
 nak nyanyi lagu raya pun payah .

Actually , lirik lagu Dendang Perantau tu nak ditukar . Kenang kan zaman kecik-kecik dulu , bukan kenang pada si dia , kehkehkeh .
Bila imbaukan zaman dulu je , mesti teringat betapa nakalnya aku dulu .
Macam-macam kenangan ada .

Kalau puasa , mesti kena beli DADIH TIAP-TIAP HARI ! Pergi bazar je , wajib bawak balik dadih sekali .
Tiap-tiap tahun mesti dapat kumpul lebih kurang 29 buah bekas dadih , haha . Tu tak termasuk Eypa punya lagi .
Tapi , bila dah besar ni, tinggal kenangan je la . Kalau nak dadih , buat sendiri .

Time raya , bunga api mesti kena ada . Lepas habis je semua bunga api , kita MAIN BAKAR-BAKAR .
haha , bako je semua yang ada . Lepas tu , masuk rumah , habis bau tengik satu badan .
Main pop-pop lagi best . BALING DEKAT COUSIN , MAIN PERANG-PERANG , hoho , terbaikkkkk .

BAJU RAYA SELALU TERKOYAK . Main lari-lari , sekali bedebukkk , jatuh . Antara aku dengan Eypa , kitorang ni pernah jatuh dalam longkang dekat rumah atuk sedara . Tak ingatlah , aku ke Eypa .

Hmm , memang rindu zaman dulu . Banyak lagi kenangan sebenarnya . Tak sangka , tahun ni dah masuk 14 kali aku sambut bulan Syawal . Cett , belum sambut lagi lahhh  --'
Tahun depan ? Kalau panjang umur ada lah . Tapi yang penting bukan Syawal , Ramadhan :]


*Tua sebelum muda :)  Gunakanlah zaman muda yang ada dengan sebaik mungkin .



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...